Varumärkesstrategi

grod7

Starkare och lönsammare varumärken

Brands Varumärkeskonsult hjälper företag utveckla affären med strategiska varumärkesprocesser för att bygga starkare och lönsammare varumärken.

Brands processer utreder och utvecklar de grundläggande värden som företagets varumärke ska stå för och kommunicera. Analys, definition och formulering av företagets identitet, profil  och image, olika varumärkeslöften, unika  kärnvärden och positionering sker i processer nära ledning liksom medarbetare och resulterar i en effektiv varumärkesplattform.
basics3

Starka varumärken är hela företagsledningens ansvar, även om det dagliga delegeras till kommunikations- och marknadsansvariga. Alla medarbetare är med och bygger varumärket och kunderna blir en allt större och viktigare del av varumärkesprocessen där varumärkes-byggandet på nätet är allt viktigare för att utveckla affärerna. Web- och varumärkesstrategi  blir en allt viktigare del av företagets affärsutveckling.

Varumärkeslöften

Varumärket står för ett löfte om ”vad man erbjuder” och ”hur man levererar” med en affärside som har en tydlig mission, inspirerande vision och starka värderingar som alla i företaget står bakom och brinner för att leverera.   •VARUMÄRKESLÖFTENBrand promise

Företagets kärnvärden

Brands hjälper er att ta fram företagets kärnvärden i en effektiv varumärkesprocess med ledning och medarbetare bl a med hjälp av vårt unika verktyg;  Profilanalys™   •KÄRNVÄRDEN

VarumärkesregistreringBrands Varumärkeskonsult

Varumärken, mönster, domänadresser är strategiska tillgångar och ofta en förutsättning för företagets affärside och lönsamhet.

Piratkopiering och andra intrång i företagets rättigheter kan betyda utarmning av det egna varumärket och förlorade affärer.  •REGISTRERING®

 

NYTT NAMN   •OMPROFILERING   •VARUMÄRKESLÖFTEN
KÄRNVÄRDEN    •REGISTRERING®

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *