Registrering® – IPR

frog amphibian treefrog rainforest branch tropical

Säkra varumärken är starkare och lönsammare

Piratkopiering och andra intrång i företagets rättigheter kan betyda utarmning av det egna varumärket och förlorade affärer.

Varumärken, mönster, domänadresser, copyright är strategiska tillgångar och ofta en förutsättning för företagets affärside och lönsamhet.

Piratkopiering, snyltning och andra intrång i företagets rättigheter kan betyda utarmning av det egna varumärket och förlorade affärer.

Det gäller att skydda sina strategiska tillgångar. Företagets varumärken liksom mönster, design, domänadresser är immateriella rättigheter som – rätt utformade – går att skydda.

protec

Varumärkesansökningar™ för registrering®.

Skydda era varumärken i relevanta marknader. Det stärker varumärket och ökar dess värde många gånger mer än kostnaden för själva registreringen ®. Skydda er alltid i Sverige och i de länder ni agerar i eller ännu hellre i hela EU.
Ansök om skydd i hela EU med endast en ansökan till bra pris. Begär offert.

Mönsterskydd och skydd av design.

Skydd av mönster och design skiljer sig en del från skydd av varumärke och är inte lika enkelt att skydda i hela EU. Ibland måste mönster och design ändras på olika sätt för att kunna skyddas.

Domänadresser.

Vi hjälper er att söka och registrera domäner för alla toppdomäner och länder.
Kortare, bra domänadresser börjar ta slut. Speciellt svårt är det att hitta nya starka företagsnamn med tillhörande domänadresser för .com och .se

Upphovsrätt Copyright©

Upphovsrätt © är ensamrätten till olika former av konstnärligt skapande som musik, film, litteratur, datorprogram, byggnadskonst, brukskonst och som är tillräckligt originellt. Skyddet går inte att ansöka om utan uppstår när verket kommer till.

VARUMÄRKESLÖFTEN     •KÄRNVÄRDEN     •NYTT NAMN     •OMPROFILERING            PROFILANALYS™

 

Att få ett varumärke registrerat i relevanta marknader ställer höga krav på det namn som ska ansökas för varumärkesregistrering. Det finns många olika nationella regler och fallgropar som en erfaren varumärkeskonsult hanterar.