Nytt varumärke och företagsnamn
Brands hjälper er snabbt igenom hela namnprocessen i utvecklandet av ett unikt, profilstarkt och skyddat varumärkesnamn med domän.
100-tal förslag sållas stegvis till 10-tal finalister för slutlig analys och val.
Namnprocessen
* Corporate Brand Audit™
* Definition av sökområden
* Namngenerering
* Utvärdering & urval
* Kontroll rättigheter, språk
* Koord. varumärkesstrategi
* Slutligt val
* Registrering IPR
Några mer kända namnprocesser är DeLaval, Statoil, Telia, TeleMedia, Setra, Polcirkeln, Rocade, Cell Network, Mogul, Dressmart, RenFuel, Lignol m fl.
En namnprocess inleds med en Corporate Brand Audit™ – analys och planeringsprocess för att formulera och målsätta kraven på det nya namnet och för att säkerställa precision och hög måluppfyllelse i resultatet. Namngenereringen genomförs med resultatet från planeringsprocessen i en ”ThinkTank” med kunden och erfarna och namnkunniga
namnkreatörer och en varumärkesjurist i en integrerad, målstyrd kreativ process som säkerställer namnförslag med hög måluppfyllnad och kvalitet och med relevant domänadress samt möjlighet till legalt varumärkesskydd.
Copyright 2024 © Corporate Brands
Domännamn och varumärkesregistrering®
Ett bra namn med fungerande domänadress är ett allt svårare problem. Adresserna börjar ta slut, men vi håller på tills vi hittar rätt namn – med rätt domän.
Brands granskar/ansöker om domännamn och granskar/genomför varumärkesansökningar™ för registrering® av varumärken i Sverige, EU och övriga världen för alla ord och figurer. •REGISTRERING®
En registrering av varumärket ® skyddar från konkurrerande intrång i era rättigheter – och att ni själva inte gör intrång i andras rättigheter.
•VARUMÄRKESLÖFTEN •KÄRNVÄRDEN •OMPROFILERING •REGISTRERING® •PROFILANALYS™