Namnprocess

Brands Varumärkeskonsult

Nytt varumärke och företagsnamn

Brands hjälper er snabbt igenom hela namnprocessen i utvecklandet av ett unikt, profilstarkt och skyddat varumärkesnamn med domän.

100-tal förslag sållas stegvis till 10-tal finalister för slutlig analys och val.

Namnprocessen

* Corporate Brand Audit™Namnprocess
* Definition av sökområden
* Namngenerering
* Utvärdering & urval
* Kontroll rättigheter, språk
* Koord. varumärkesstrategi
* Slutligt val
* Registrering IPR

Några mer kända namnprocesser är DeLaval, Statoil, Telia, TeleMedia, Setra, Polcirkeln, Rocade, Cell Network, Mogul, Dressmart, RenFuel, Lignol m fl.

En namnprocess inleds med en Corporate Brand Audit™ – analys och planeringsprocess för att formulera och målsätta kraven på det nya namnet och för att säkerställa precision och hög måluppfyllelse i resultatet. Namngenereringen genomförs med resultatet från planeringsprocessen i en ”ThinkTank” med kunden och erfarna och namnkunniga namnkreatörer och en varumärkesjurist i en integrerad, målstyrd kreativ process som säkerställer namnförslag med hög måluppfyllnad och kvalitet och med relevant domänadress samt möjlighet till legalt varumärkesskydd.

Domännamn och varumärkesregistrering®

eu-ansökEtt bra namn med fungerande domänadress är ett allt svårare problem. Adresserna börjar ta slut, men vi håller på tills vi hittar rätt namn – med rätt domän.

Brands granskar/ansöker om domännamn och granskar/genomför varumärkesansökningar™ för registrering® av varumärken i Sverige, EU och övriga världen för alla ord och figurer.   •REGISTRERING®

En registrering av varumärket ® skyddar från konkurrerande intrång i era rättigheter – och att ni själva inte gör intrång och därmed riskerar förlora varumärket.

VARUMÄRKESLÖFTEN      •KÄRNVÄRDEN      •OMPROFILERING       •REGISTRERING®

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *